Wasa By Night

På onsdagen var det Wasa By Night här I stan, så då var det party! Det går ut på att man ska springa till en massa olika krogar och köpa en drink för att samla stämpel och då man samlat nio stämpel (tror jag?) så får man en t-shirt. Jag samlade dock inga stämpel, inte riktigt min grej. Vi gick först till O'Malley's och satt där en stund och sedan blev det Royal där vi dansade en stund, vartefter vi gick vidare till Fontana och sedan till Olli's. Och i något skede sprang jag och Sara också hem till Sara för att jag ville byta topp, haha. Här kommer några bilder på mig och mina fina. ♥

En oförglömlig vecka i Aten

Förra veckan var jag ju i Aten och hälsade på Ronell! Har inte haft tid att skriva om min resa tidigare då jag haft så mycket skoluppgifter efter allt som jag missade förra veckan, men NU har jag äntligen lite tid över. Åh, vilken underbar vecka jag hade! Vi hade en massa kul med Ronell och det var verkligen såååå kul att äntligen få träffa henne! Och det var så varmt och skönt också. Varje dag var det omkring 34°C. Åh så underbart det vore att bo någonstans där det alltid är så varmt! Jag är inte liksom gjord för Finlands klimat, fryser jämt.

Mitt flyg gick på måndag eftermiddag. Flög först till Helsingfors och därifrån vidare till Aten. Väl framme hämtade Ronell mig från flygfältet och vi tog tåget hem till henne. Den dagen var det ju också Carolas födelsedag, så Ronell hade köpt skumvin som vi skålade för Carola, hihi. På tisdagmorgon gick vi till ett Internet-café som låg nära Ronell och satt där en liten stund, tills Ronell hade tid hos frisören. Efter det åkte vi till Kifissia, där en familj som Ronell jobbat hos bodde. OMG, de hade väääärldens lyxigaste hus! Vi var där rätt länge, plastade skolböcker, drack iskaffe och satt och pratade om allt möjligt. Mamman var jättetrevlig och lillkillen var så söt! Efter att vi suttit där i några timmar skulle killen på födelsedagsparty, så Ellie (mamman) körde oss på samma gång till bion för vi skulle hämta tidtabeller över vilka filmer som gick den kvällen. Mamma Mia gick inte lägre där, så den kunde vi inte se som vi hade tänkt. Vi åkte sedan hem till Ronell och fixade oss lite och åt och så, och senare på kvällen åkte vi tillbaks till bion och gick och kollade på 'The Accidental Husband'. Riktigt bra film! Efteråt hämtade vi en såndär grekisk väldigt populär "wrap" med pitabröd och fyllning av kyckling, sallad och tsatsiki - kommer inte ihåg vad de hette, men riktigt goda var de. Påkvällen kollade vi på Ronells Carola-videos.

På onsdagen åkte vi iväg rätt tidigt på morgonen. Vi tog tåget till hamnen och därifrån åkte vi vidare med en färja till en ö en bit utanför Aten, som hette Aegina. Resan tog ett par timmar och det var jätteskönt att bara sitta där och kolla på havet. Tog en massa foton. Framme på ön gick vi direkt till den närmaste badstranden vi hittade och hoppade i vattnet! Såå skönt! Första gången jag badade i sommar också, för det är för kallt vatten i Finland för mig. Här var det tillräckligt varmt, haha. Vi badade och solade hela dagen och det var såå härligt! Vid femtiden gick vår färja tillbaks till Aten. På hemvägen var vi båda jättetrötta fastän vi inte gjort annat än legat och latat oss hela dagen. Den kvällen tog vi det bara lugnt och kollade på Mamma Mia.

På torsdag vaknade vi också rätt tidigt för att komma iväg i tid. Vi åkte till Syntagma Square där de hade vaktbyte. Sen åt vi glass före vi åkte vidare med ett turisttåg till Acropolis. Nära toppen på Acropolis fick vi stiga av och gå resten av vägen till Parthenon. Hett, hett, hett! Som tur blåste det lite på toppen, men jag var ändå genomsvettig. Vi tog foton där Carola var då hon var i Aten i samband med ESC 2006. Sedan träffade vi på en trevlig tjej från Japan som gick med oss resten av färden. Efter att vi kollat på allt uppe på berget gick vi net till Plaka för att äta lunch. Yoko, som vi träffade uppe på Acropolis kom med oss och vi åt suflaki på en mysig restaurang vartefter vi åt varsin glass. Ronell visade också Carolas Invincible musikvideo åt Yoko från mobilen och hon gillade Carolas musik så mycket att hon ville ha en skiva av henne. Kul ju! Efter glassen skildes vi åt från Yoko och började shoppingen. Jag hittade några fina smycken och en t-shirt från WESC, samt presenter till vännerna och familjen.

När att vi shoppat klart var vi dödströtta. Vi åkte hem med tåget och på kvällen kollade vi bara på film, Sophies val, och på våra foton. Ronell brände alla foton på en CD åt mig. Så pratade vi om allt möjligt.. kändes lite trist att det var sist kvällen. Nästa morgon packade jag mina saker och fixade mig och sedan åkte vi iväg till flygfältet. Kändes verkligen trist att åka hem. Allt hade varit så kul och det hade varit underbart att tillbringa de några dagarna tillsammas med Ronell. Detta var en resa jag aldrig glömmer.

Jag är tillbaks

Ååh vilken bra låt jag hittade! Den bästa låten jag hört av Charlotte, så sjukt bra ju! I like Charlotte! Tyckte hon var jättebra i årets Melodifestival också med Hero! Definitivt bäst efter Johnson & Häggkvist, och en värdig representant för Sverige i ESC! "Oh, out of the light , like a star, like a hero, love will survive." Men här är Charlotte ändå så mycket bättre stylad än i Hero-framförandet.

Nu ska jag dra till skolan och printa mina flygbiljetter och gå på stan med Sara och Sanna. Känner mig så lycklig över att jag ska åka till Aten och hälsa på Ronell på måndag! Det kommer bli så underbart kul!